Tuesday 26 February 2013

LAWAN PAKAT LAWAN




Video ini boleh dijadikan perumpamaan bagi gabungan PAS-DAP-PKR dalam Pakatan Rakyat. Jika dilihat daripada dasar parti sendiri yang berbeza, DAP dengan dasar 'sosialisnya', dan PKR dengan dasar yang 'tidak tahu dasar apa'.
 

DAP memang terkenal dengan sifat chauvinis dan ultra-kiasunya yang telah diperlihatkan dalam kes-kes yang terjadi di Penang. PAS dikatakan sebagai sebuah parti yang memperjuangkan norma Islam, akur dan tewas dengan desakan-desakan pihak tertentu sehingga sanggup berubah pendirian 360 darjah. PKR pula dilihat sering menurut kehendak DAP bagi mendapatkan sokongan daripada parti yang majoriti penyokongnya adalah berbangsa cina. Suka diingatkan bahawa DAP tidak pernah menukarkan pendiriannya walau apa pun yang terjadi, maka, pada akhirnya, parti yang bersekongkol dengannya mengalah bagi memastikan kelangsungan 'Pakatan' ini.

Seperti kata Tuan Guru Nik Aziz, 'tiada parti yang selamat dalam dunia ini berbanding parti yang asasnya Islam', semoga PAS selamat bersama rakan-rakan PR yang juga tiada dasar Islam ini.


 




No comments:

Post a Comment