Tuesday 12 March 2013

SANG ANWAR YANG AMAT DIKENALI.......

Azlan & Saiful bukanlah satu-satunya keluarga yang kacau-bilau dimusnahkan oleh Sang Anwar Ibrahim


AZLAN Mat Lazim, bapa kepada Saiful Bukhari yang baru-baru ini membuat sebesar-besar pusingan U dengan mendakwa kejadian liwat membabitkan anak lelakinya itu dengan Anwar Ibrahim pada Jun 2008 adalah satu konspirasi politik, telah menyertai PKR semalam.

Banyak yang tak tahu, agak pelik juga sebab Sang Azlan dilaporkan memang ahli PKR Cabang Temerloh dan ‘kemasukan’ dalam PKR pada 11 Mac, 2013 untuk tujuan apa dan bila dia sendiri memang dah jadi ahli PKR? Masuk PKR nak buktikan apa, ya?

Bagaimanapun, sebagai barang dagangan yang boleh dijual beli, Azlan masuk PKR tu bukan la satu tergezut yang besaq sangat. Jangan kata masuk PKR (walau memang sedia ahli dah), nak masuk kepala botak tu ke dalam jamban pun boleh.

Duitlah katakan, berjuta pulak tu, kena pulak dengan bapak tak berguna macam si Azlan ini yang menurut CheguBard (tokoh PKR), sebagai kaki judi dan pernah nak melacurkan bini sendiri, pendek kata bapak paling tak bergunalah.

Ini Chegu Bard cakap, bukan sapa-sapa lain cakap.  Tapi kalau la ni tanya Chegu Bard semula pasal Azlan Lazim ini, sudah tentu dia akan angkat bapak tak berguna ini semulia-mulia manusia macam wali!!

Politik PKR, macam itulah. Masa ang kat luaq circle aku, ang la binatang, dah masuk circle aku, ampa la sebaik-baik orang.

Bagi yang kurang percaya Azlan tergamak jual anak sendiri, ingatlah hakikat ini, dia bukanlah mendidik dan menjaga Saiful Bukhari sejak bercerai dengan arwah ibunya.  Azlan hanya menjalankan peranan sebagai ayah kepada Saiful setelah mendapat khabar yang Saiful diterima bekerja sebagai pembantu khas sulit Anwar Ibrahim.

Sedangkan sebelum itu, Azlan tidak langsung terlibat membesarkan anaknya itu, sebaliknya semua tanggungjawab dipikul sepenuhnya oleh arwah ibu Saiful dan keluarga sebelah ibunya sahaja.

Maka itu, perasaan kasih sayang Azlan terhadap Saiful ini semata-mata kerana kebendaan, bukan sebab kasih sayang.  Dia tak macam bapak-bapak normal lain yang membesarkan anak masing-masing dari besar tapak tangan sampai tapak tangan itu besar muka orang.

Dia hanya muncul semula dalam hidup Saiful setelah lama menghilang.

Tapi yang penting, keseluruhan senario menunjukkan sikap Anwar sebagai manusia yang hanya tahu memecah belahkan keluarga orang.

Contoh dah banyak, Azmin dipisahkan dari ibunya, Umi Hafilda dipisahkan dari abangnya dan kini Saiful pulak dipisahkan dari bapanya kerana duit, semuanya demi kepentingan  politik Anwar Ibrahim dan kepentingan dubornya juga.

Sial tak sial Anwar inilah kalau rakyat nak tahu.
5371408565_bc7c3b864c

Jangan kata itu, Wan Azizah dulupun dibawaknya lari untuk berkahwin ala-ala koboi di Pulau Pinang, tanpa restu bapanya.  Nasib baik masa depan dia dalam politik cerah, kalau tidak mahu sampai sekarang Wan Ismail tak mengaku menantu.

Moral cerita, Anwar sebagai pakar pecah belah keluarga bukan baru, tapi memang dah dari sejak dulu.

Rakyat fikir-fikir sajalah sebelum buat keputusan nak lantik syaitan ini jadi Perdana Menteri. Dan ini bukanlah satu-satunya masalah Anwar, ada banyak lagi.  Semua ini kalau dikumpul-kumpulkan, bukan setakat tak melayakkan Anwar jadi Perdana Menteri, nak jadi manusia pun macam tak layak.

*perkongsian maklumat sesama saudara utagha http://www.mykmu.net/

No comments:

Post a Comment