Tuesday 19 March 2013

U ULANG, I SAMAN, VERSI INDERA DI KAYANGAN.......

PAS PERLIS TERDESAK.....................!!!!!

Risalah ini dikesan pengedarannya di beberapa taman di sekitar Kangar, Perlis termasuk Taman Desa Katong, hujung minggu lepas (15 Mac - 17 Mac, 2013). Apa kejadahnya depa nak edar benda palsu ni, tak tau la! Sama ada depa puak Park Khatan ni nak memperbodohkan rakyat Perlis ka atau nak membingungkan penyokong-penyokong depa sendiri, wallahu'aklam......

Semua kenyataan yang dinyatakan di dalam risalah itu adalah tidak benar, langsung tidak tepat dan tidak menggambarkan intipati sepenuhnya daripada titah ucapan Tuanku. Tiada langsung satupun ayat-ayat pernyataan di dalam risalah itu, dititahkan oleh DYMM Pemangku Raja Perak semasa Majlis Wacana Perpaduan Ummah anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) pada 19 Februari, 2013 di Balai Budaya Tun Syed Nasir DBP, Kuala Lumpur. Ayat-ayat risalah itu telah direka dan diputar-belit oleh puak PAS melalui 'Harakahdaily' dan macam-macam lagi media Park Khatan.

Sebagai penjelasan kepada seluruh rakyat Perlis budiman, isu ini telahpun selesai diperdebatkan dan media PAS sendiri iaitu 'Harakahdaily' yang telah mengaku silap lantas menarik balik siaran artikel seperti di atas. Tak percaya, tak apa.... Sila rujuk lampiran di bawah.

Petikan Harakahdaily yang mula-mula, bertarikh 23 Februari 2013

Masuk faceBOOK jugak.......


Alih-alih, dah tau terkantoi, sehari selepas tu, tarik balik artikel dan mohon maaf.......

PAS Perlis ni, lambat 'pick-up' ka....????? Atau pun, tak dak modal dah nak cari publisiti murah??? Ka, memang gila glamour, nak dapat perhatian orang Perlis yang memang buat 'donno' kat depa....???? Sudah-sudah la.... Bo la weeiiii..... Cukup sampai di sini saja.....!!!! Lambat ampa ni.......!!!!!

Jangan puak-puak Park Khatan ni buat main-main dengan titah ucapan mana-mana Raja Berdaulat sekalipun. Tolong hormat dengan sebarang perutusan daripada Istana. Hormat juga dengan pendapat pemerintah negeri-negeri Beraja yang lain. Jangan malukan rakyat Perlis lain yang sangat menyanjung tinggi golongan Sultan dan Raja yang memerintah negeri masing-masing. Kita semua bernaung di bawah payung pemerintahan mereka dalam Negara Malaysia.

KERJA KAMI......

Pesanan kepada seluruh rakyat Perlis, yang ada terjumpa risalah kuning seperti di atas, sila ambil, kumpulkan dan diserahkan kepada Balai Polis berhampiran ampa, sekali dengan buat laporan  polis. AMARAN kepada puak-puak PAKATAN termasuk PAS, PKR, DAP, kita rakyat Perlis akan buat laporan polis yang ampa semua telah menghina dan mempermainkan Institusi DiRaja. Puak-puak BN, UMNO, PERKASA, TIBAI dan apa bala lagi tu pun, jangan duk nganga saja bila ada orang buat main-main dengan RAJA-RAJA MELAYU........ Sila tampil sama buat laporan polis.

INGAT MACAI PAKATAN : U ULANG, WE ALL SAMAN.......!!!!!!!

*sumber hujah bukan cakap kosong: 

No comments:

Post a Comment