Saturday 27 April 2013

#PRU13 : KERAJAAN PRIHATIN, KERAJAAN BERKEBAJIKAN, KERAJAAN HARAPAN SEBENAR RAKYAT.......

Tanggal 23 April 2013 yang lalu, menjadi antara pengalaman buruk rakyat di Negeri Perlis apabila sekali lagi dilanda ribut dan kali ini di sekitar kawasan DUN Guar Sanji dan DUN Pauh.

Sebanyak 85 buah premis di DUN Guar Sanji dan 23 buah premis lagi di DUN Pauh telah mengalami kerosakan akibat bencana ribut petang itu. 




Dalam usaha untuk mengurangkan beban mangsa-mangsa ribut ini, Kerajaan Negeri melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Perlis telah mengagihkan bantuan ehsan kepada mangsa ribut pada 26 April 2013 dalam dua sesi berasingan untuk mangsa di DUN Guar Sanji dan DUN Pauh.
Majlis sebelah pagi diadakan untuk mangsa kawasan DUN Guar Sanji, berlangsung di Masjid Jelempok disempurnakan oleh YB Jefperi bin Othman selaku Exco Agama mewakili YAB Menteri Besar Perlis untuk menyampaikan bantuan ehsan bencana ribut.

Para hadirin yang terdiri daripada mangsa ribut kawasan DUN Guar Sanji mendengar amanat dan pesanan Exco Agama, YB Jefperi Othman.

YB Jefperi Othman juga adalah calon BN untuk kerusi DUN N 13 Guar Sanji.

Dato' Seri Shahidan Kassim, calon BN untuk Parlimen P 003 Arau turut sama hadir menjayakan majlis dengan bertemu mangsa-mangsa ribut sambil memberi motivasi supaya tabah dan sabar apabila musibah 







Sesi kedua untuk mangsa ribut di DUN Pauh telah berlangsung di Pusat Khidmat Pauh, diadakan pada sebelah petang.
Calon BN DUN N 11 Pauh, Encik Azlan bin Man juga turut hadir menyaksikan majlis pengagihan bantuan ehsan mangsa ribut DUN Pauh oleh Ku Chik Ku Mat Isa, Timbalan Pengarah JKM Negeri Perlis.

Kesimpulannya, segala permasalahan rakyat adalah didengari oleh para pemimpin ini. Jadi, bukanlah kerajaan ini zalim, kerajaan ini tetap mendengar denyut nadi rakyat.


No comments:

Post a Comment