Thursday 4 April 2013

YANG DITUNGGU DAH TIBA......

Sekian lama duk nanti, maka terlerai la kekusutan rakyat jelata akan tarikh Parlimen bubar. Rata-rata menghembua nafas lega dengan pengumuman itu. Selepas ini, boleh atuq strategi untuk bertanding plak. Mana nama yang tak lekat, jangan terasa hati. Ini bukan agenda peribadi tetapi PRU kali ini adalah agenda penentu masa hadapan untuk survival anak cucu kita.

Kalau mimpi nak jadi Wai Bee nak boleh kumpui harta kaya raya, maka itu adalah kesalahan besar kerana masyarakat masa kini adalah lapisan generasi yang terdedah dengan pelbagai sumber maklumat. Oleh itu, rentikan la berasa jadi Wai Bee boleh kaya.

Tapi, kalau Wai Bee tak dak modal besar, payah jugak nak berkhidmat kepada rakyat nanti. La ni, ramai orang manja lebih. Hasil tak seberapa, tapi rumah pasang TV satelit. Tak larat nak bayaq, pi sua bil ka Wai Bee. Tak ka haru.

Jadi, masyarakat orang ramai pun perlu ada hati perut dan tuan Wai Bee sendiri pun jangan juai ayaq lioq, juai ayaq nyoq, tak pa.

In sya Allah, dengan izinNya Negeri Perlis akan kekal aman dan sejahtera kesan daripada proses PRU kali yang ke 13 ini nanti.

Jom meghela.......!!!!!

No comments:

Post a Comment