Monday 15 October 2012

AWAT BUAT LAGU TU........????? TAK PATUT...... TAK PATUT......


Pasar Borong Kampung Bakau akan mendapat wajah baru tidak lama lagi

Nasib peniaga-peniaga di Kompleks Pasar Borong Kampung Bakau, Kangar, Perlis terbela apabila Kerajaan Pusat memperuntukkan sebanyak RM 1/2 juta untuk membaik pulih pasar borong terbabit yang terbakar 16 Mei bulan lalu.

Majlis Perbandaran Kangar (MPK) memaklumkan semasa lawatan ke tapak berkenaan pada 10 Oktober 2012 lepas, bahawa peruntukan itu telah diluluskan oleh Kerajaan Pusat baru-baru ini dan diharap bantuan itu dapat mengembalikan
kemudahan dan keselesaan kepada rakyat terutamanya untuk mendapatkan bahan makan mentah dan kering.

Sementara kerja-kerja baik pulih dijalankan, 16 peniaga akan dipindahkan ke tapak letak kenderaan untuk sementara waktu dan peniaga akan dibekalkan khemah oleh MPK secara percuma dengan keluasan 20x20.

Sebelum ini, peniaga terpaksa berniaga tanpa bu,bung di tapak ini dengan kemudahan yang tidak lengkap dan hanya berbekalkan khemah selepas kejadian kebakaran itu.

Manakala, pihak MPK juga tidak mengutip cukai daripada semua peniaga yang terlibat dalam kebakaran terbabit untuk tempoh dari bulan Mei sehingga Disember ini.

Mana puak-puak 'Negara Kebajikan' ni....???? Tak patut biaqkan peniaga ni...... huluq la sikit, buat kutipan derma kilat...... atau pakat jadi jaguh 'hangat taik ayam' ja.......

TAK PATUT..... TAK PATUT.......

No comments:

Post a Comment