Wednesday 10 April 2013

ANWAR @ PARTI : PILIH ??!!!

Undi Anwar ataupun undi Parti?? 


RAKYAT JANGAN TERUS BUTA UNTUK PILIH ANTARA ANWAR DAN PARTI

Persoalan : Undi Anda untuk calon atau untuk Parti??

Sila Jawab! Pakai Otak!

Anwar Ibrahim Menjadi calon yang panas hasil gimik dan juga pelbagai kontroversi yang dilakukan.

FENOMENA YANG JELAS KINI :  pengundi memilih CALON

Berdasarkan pemerhatian, jelas pengundi kini lebih melihat calon untuk diundi bukan parti untuk mentadbir

Contoh : Pengundi Di kawasan panas seperti Permatang Pauh mengundi Anwar Ibrahim kerana ke'popular'an beliau dan juga atas simpati kepada beliau. 

Atas Alasan : Jika dulu dibayangi dengan kisah sedih dipenjara dan di kasari di penjara dan undi simpati yang diperolehi yang berjaya memenangkan isteri beliau walaupun ketika itu beliau di penjara namun kini undi simpati ini akan dapat dipatahkan apabila Anwar Ibrahim cuba melibatkan dirinya dengan isu-isu tenat seperti Liberalisme agama dan LGBT yang melonjakkan nama beliau. 

fenomana kini : Atas isu baru yang cuba dikaitkan, pengundi kini bijak menilai bahawa pemimpin seperti ini mempunyai langkah songsangnya sendiri yang sukar diyakini dapat mengatur perjalanan bukan sahaja perjalanan dirinya sendiri namun perjalan sebuah kerajaan yang besar.

PENGUNDI TIDAK BODOH!!

Mengapa?? Tentu anda tidak bodoh bukan! anda celik mata dan hati -  anda terbuka minda dan pandangan - anda jelas mendengar - bebas bersuara- lincah bersuara- jadi?? masih buta? tuli?? TIDAK BUKAN!!

nasihat untuk anda wahai pengundi bijak : Jangan BUTAKAN mata anda, jangan TULIKAN telinga anda, jangan CACATKAN langkah anda, jangan KOSONGKAN minda anda dengan segala apa yang anda tahu tentang pemimpin yang anda 'kagumi'ini. Nyata segala yang berkaitan dengan beliau adalah sesuatu yang buruk untuk negara. kita TIDAK perlukan pemimpin seperti beliau.

JANGAN BERHENTI!! teruskan membaca dan mencari kebenaran.. JANGAN SESEKALI PEKAKKAN TELINGA. jadi pengundi yang bijak

tindakan bijak pengundi : absorb information - analysis information- confirm information :  decide!!

SAY NO TO ANWAR IBRAHIM!!


No comments:

Post a Comment